Dagen efter

Kära Miss K

Det blev lite galet igår. Igen. Varför all denna vin? Och sprit? Jag minns att vi dansade i vardagsrummet klockan 4 på morgonen, några av oss sov då. Men inte du och jag. Vi sa att vi älskade varandra och blev hysteriska varje gång som vi kom på att vi skulle till Peace and Love. Jag kan inte bestämma mig om jag nu idag tycker att vi är hysteriskt roliga eller lite patetiska nästan. Nej, vi är hysteriskt roliga! Jag undrar vad klockan var innan jag spydde. Jag minns att jag spydde rött och konstaterade att "det här är inte bra!". Sedan kom jag på att jag druckit nästan en flaska rödvin och la ihop ett och ett. Man får ju inte vara dum.

När jag såg mig själv i spegeln i morse såg jag mitt dagen efter litervis med rödvins- själv. Det är som att hela jag får en svag ton av de röda från rödvinet. Mina ögonvitor är lite sammetsröda, precis som min hy. Det äckligaste är dock läpparna och den där klassiska rödvinsranden som bildas. Det ser ut som att man bokstavligt talat sugit på flaskan. Nej, det är ingen kul att vakna och upptäcka munnen förvandlats till ett rövhål. Men när man har duschat och städat bort alla flaskor och glas, Då känner man sig som vanligt igen. Det gäller bara att polera fram den där fräscha ytan igen.

Imorgon är det ju måndag igen vilket innebär att man, eller åtminstone jag, tänkte fortsätta på mitt hälsoliv igen. Morgonträning, mycket grönsaker och inget socker eller e-nummer för hela slanten ska det bli. Jajjemensan. När jag säger Jajjemensan vill jag att du föreställer dig mig göra en knut med högerhanden och ta upp den till brösthöjd för att sedan göra en liten uppsving med den inåt mot kroppen. Föreställ dig också att jag är klädd i svettband och tighta träningskläder i turkost och svart. Gör det nu. Jajjemensan.
 
Miss F

Kommentarer
Postat av: Memikka

Kolla gärna in på min blogg :)

2009-02-22 @ 16:39:32
URL: http://memikka.blogg.se/
Postat av: Diana

Åh, vad fin blogg! Ska vi följa varandras via blogglovin?? Kram

2009-02-22 @ 18:07:41
URL: http://dianasblogg.blogg.se/
Postat av: joyce

Hey vill du vinna en Christian Dior Addict 2 Gift Set ? OM du vill det så var med å tävla nu sötnos :)



kram

2009-02-22 @ 20:06:50
URL: http://kemmielynleysen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0