Nerd-personality vetenskapen

Dear Miss K

Ja, det låter ju bra. Alltså ses i stan på torsdag och äta och sen quiz, yay!

Jag vet, Marshall har också alltid äcklat mig lite förut. Han känns "dreglig" och "leverfläckig". Men efter min dröm så uppfattar jag inte honom som det längre, så konstigt. Och ja, "let me show you how it's done honey- sex", känns faktiskt jävligt intressant. Men jag tror att man kan få det hos Dr Dorian också. Han är inte osäker på det sättet att han försöker  vara ball, eller bryr sig om vad andra tycker, egentligen. Vilket verkar vara alldeles för viktigt för Dr O'malley.
Fan, jag kanske ändrar mig och tar Dr Dorian istället förresten! Ha ha...
 
Och ofcourse, Seth... !
Grejen är att det finns en huge skillnad på nördar och nördar. Jag skulle vilja dela upp dessa i två kategorier; Den osäkra nörden och den självsäkra nörden.
Den osäkra nörden har inte accepterat att han eller hon är en nörd. Detta resulterar i att den personen tenderar att försöka vara något han/hon inte är, och det är just det som gör personen äckligt oattraktiv. Dessa människor kan aldrig slappna av eller bjuda på sig själva (utan att typ kanske vara fulla), så dom är med andra ord sjukt tråkiga! Den osäkra nörden bryr sig ofantligt mycket om hur han/hon uppfattas av andra människor och försöker hela tiden att agera efter, och se rätt ut, för att passa in. Bara att det funkar inte riktigt, eftersom att han/hon i själva verket är en nörd. Den osäkra nörden är dock inte dum, till skillnad från den osäkra personen, men det är ett kapitel för sig...

Den självsäkra nörden däremot, är någonting helt annat. Även om personen fortfarande är en nörd. Då personen i det här fallet har accepterat att han/hon kvalicifierar till en nörd, finns det ingen anledning till att försöka klä ut sig till någonting annat. Personen är inte bunden till "hur uppfattas jag nu"-tänket, och är av den anledningen mycket roligare sällskap. Den självsäkra nörden är alltså oftast både smart och intressant. Bara inte cool.

Miss F


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0